Cellgifter

Hejsan.

Nu så har det börjat.

Innan så var det bara prat men nu så har jag det i min kropp.

Och ingen kan för det sätta stopp

Alla mediciner håller på att verka och cellgiften ska få mig frisk.

Sen kan jag simma runt och vara glad som en fisk

Jag vet att vägen dit kommer att vara jobbig och svår.

Men nu är det upp till mig att sluta fälla en tår.

Man ska vara stark och leva sitt liv

Först känns det som om man i sitt hjärta fått en kniv


Man är ju aldrig redo för sådana sjukdomar

Därför ska man inte vara kritisk och ha fördomar

Ta inget förgivet och var glad över det du har

Det är bara gud som ger och tar

Ha tålamod och låt inte detta ta över dig

Se på livet med andra ögon om du frågar mig

Första dagen jag fick reda på detta var det en chock

Men nu så ska jag skriva ner allt jag känner och tänker i mitt block.


Nu så kan jag lätta på mitt hjärta

Ska jag vara ärlig så känner jag ingen smärta

Det hjälper inte att vara ledsen och gråta

Det blir bara värre eftersom denna sjukdom är en stor gåta

Ärftligt är det i alla fall ej

Därför så kan ingen akta sig

Detta är något som kroppen själv har hittat på

Lev som vanligt, skratta och dansa på


Håravfall, illamående, yrsel och dåligt immunförsvar

Ofta frågar man varför men det är inte alltid man får svar

Jag är bara glad över att jag upptäckte det i tid

Jag längtar tills dessa två månader är förbi

Allt jag känner nu är faktiskt bara fröjd

Jag har mina nära och kära och det känns som om jag står på en hög höjd

Jag vet att jag kommer att klara av detta

Med stöd och tröst ska jag dessa celler på sin plats sätta

Man ska se bortom hindren

Var lycklig eftersom det finns en behandlig och du har familjen.


Kommentarer
Postat av: Faia

Hej igen Maria

jag såg inte att du hade blogg, var lite osäker om det var du som hade cancern men jag hamnade precis här.



Jag beundrar dig lika mycket om inte mer. Läste de orden du skrev. En person med Hopp&styrka är det enda jag tänkte på..



Läste precis dina ord men vill läsa mer.. Att ha gått igenom det här måste ha lärt dig mycket.. och att du har valt att skriva om det kan vara en inspirationskällla till många människor, som t.ex. jag.



fortsätt skriva och inspirera..

hälsa din familj också <3 !

kram

Faia

2009-02-07 @ 00:13:22
URL: http://seoss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0